Otan tähän blogikirjoitukseen yhden suosikkipalstoistani jossa on mukava aina joskus partioida, ja sieltä yhden tuoreen ketjun jossa olin mukana keskustelemassa. Tämä suosikkipalsta on Lemmikkieläinpalstat.net:
"Suomen suosituin aikuisten lemmikkiharrastajien portaali. Yli 65 miljoonaa hittiä ja 6 miljoonaa sivulatausta ja yli miljoona käyntiä kuukausittain. Yli 53 000 rekisteröitynyttä käyttäjää"
Ja tuolla kieltämättä käy joka päivä melkoinen pölinä :)
Miksi toi on yksi minun suosikkifoorumeista?
Riippuen foorumista, keskustelu voi olla vilkasta mutta sellaista jossa yksi kysyy jotain ja toinen vastaa, ilman sen kummempaa responssia auttoiko vastaaja ongelmassa vai ei. Toki, paljon merkitsee myös vastauksen laatu - olikos se oikeasti hyvä - mutta isossa kuvassa foorumeiden kulttuuri on aina omanlaisensa. Ja hox, tässä kirjoituksessa en hae nyt sitä mikä on meidän vaikutus keskusteluun.
Lemmikkipalstat.net on palsta jossa useimmiten kysyjä kertoo että oliko vastauksesta/tiedosta apua ongelmaan. Ja, siellä satelee usein kiitoksia, jopa vuotaita sellaisia, ja siellä jää näinollen myös auttajalle hyvä mieli. Tästä syystä tykkään kirjoitella siellä, ja uskon että näin kokevat myös monet muut. Muutaman kerran kun olen ollut siellä auttamassa (luen paljon, mutta kaikkeen en osallistu) ja olen saanut myös mukavia responsseja.
Tässä yksi niistä. Lemmikkipalstalla on myös vilkas asian vierestä-osasto :)
Ketjun aloittajalla oli kyssäreitä Lumia 920:aan liittyen:
Ja tämän samaisen ketjun pongasi myös nimimerkki namus joka sitten päätti hyödyntää ketjua omiin kysymyksiinsä (pääsee helpolla kun ei tarvi avata uutta ketjua ja näin saadaan samansisältöiset keskustelut pysymään yhdessä ja samassa ketjussa)
Ja namus vastasikin nopeaan. Ja tässä näemme sen, että tälläkin foorumilla on paljon aktiivista väkeä niin sä neuvot yhtä mutta oikeasti autat vaikka kuinka montaa samalla kertaa:
Ja tässä vaiheessa taustalta ilmestyi ketjuun lisää kyselijöitä ja kysymyksiä, tässä yksi niistä. Toivottavasti Tilla tuli kysymään siksi että olin auttanut häntä jo tuolla ensimmäisellä vastauksellani ja hän rohkaistui kysymään lisää. Tässä siis kysymys ja vastaukseni:
SoneraPartio auttaa riippumatta minkä yrityksen asiakas kyseessä, jos vain suinkin pystymme. Usein ei ole edes tietoa että minkä firman asiakas avuntarvitsija mahtaa olla. Eipä ollut tässäkään ketjussa, mutta lopuksi ilmeni että Tilla on meidän asiakas ja ainakin minulla tulee mieleen että tyytyväinen sellainen:
Loppukaneettina pyydän, olkaa ihmiset aktiivisia palstoilla. Riippumatta siitä onko partio siellä häärimässä vai ei :) Tehkää hyvä mieli kaikille. Kolmen koon sääntöni kuuluukin:
Kysy, Kerro, Kiitä
Kiitos.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti